Saturday, June 5, 2010

Di Mana Cantiknya Seorang Wanita?

Mungkin pada sepasang matanya yang hening yang selalu menjeling tajam atau yang kadang kala malu-malu memberikan kerlingan manja. Boleh jadi pada bibirnya yang tak jemu-jemu menyerlahkan senyuman manis, atau yang sekali-sekala memberikan kucupan mesra di dahi umi juga, ayah, suami dan pipi munggil anak-anak. Atau mungkin juga pada hilai tawanya yang gemersik dan suara manjanya yang boleh melembut sekaligus melembutkan perasaan.

Sejuta perkataan belum cukup untuk menceritakan kecantikan perempuan. Sejuta malah berjuta-juta kali ganda perkataan pun masih belum cukup untuk mendefinisikan tentang keindahan perempuan. Kitalah perempuan itu. Panjatkan kesyukuran kehadrat Tuhan kerana menjadikan kita perempuan dan memberikan keindahan-keindahan itu. Namun, betapa pun dijaga, dipelihara, dibelai dan ditatap di hadapan cermin saban waktu, tiba masanya segalanya akan pergi jua. Wajah akan suram, mata akan kelam. Satu sahaja yang tidak akan dimamah usia, sifat keperempuanan yang dipupuk dengan iman dan ibadah.


Anda ingin lebih cantik dan menarik??
  1. Jadikanlah Ghadhdul Bashar (menundukkan pandangan) sebagai "hiasan mata" anda, nescaya akan semakin bening dan jernih.
  2. Oleskan "lipstik kejujuran" pada bibir anda, nescaya akan semakin manis.
  3. Gunakanlah "pemerah pipi" anda dengan kosmetik yang terbuat dari rasa malu yang dibuat dari salon Iman.
  4. Pakailah "sabun Istighfar" yang menghilangkan semua dosa dan kesalahan yang anda lakukan.
  5. Rawatlah rambut anda dengan "Selendang Islami" yang akan menghilangkan kelemumur pandangan lelaki yang merbahayakan.
  6. Hiasilah kedua tangan anda dengan gelang Tawadhu' dan jari-jari anda dengan cincin Ukhuwwah.
  7. Sebaik-baiknya kalung anda adalah kalung "kesucian".
  8. Bedaklah wajah anda dengan "air Wudhu" nescaya akan bercahaya di akhirat.

10 comments:

  1. waauuwww.....

    best nye entry yg ni... suke..

    ReplyDelete
  2. malangnye xbley nak click "like"...

    hehehe.....

    ReplyDelete
  3. sengal.. eh, ko dah pndai follow org ke..
    haha...

    ReplyDelete
  4. ngah nak blaja la nie....

    nak bwat cam ko..

    cam ne eh bley tngok kat blog kt org 2 update blog....?

    ReplyDelete
  5. ko pegi kt layout..
    pastu add a gadjet..
    pastu amik add list..
    pastu ke add la blog yg ko sker..
    link blog yg ko sker la..
    bole jgak nk add sume yg ko follow..

    ReplyDelete
  6. owh!!

    begitu...

    thanx2....

    maaf....

    saya nie buta blog...

    huhuhu....

    ReplyDelete
  7. aku pn tnye kt org... hahaha

    ReplyDelete
  8. malu bertanye sesat jalan...

    ;')

    ReplyDelete
  9. sgt suke....~ini yg sptotnye

    ReplyDelete